"Що найголовніше в моєму житті? Без роздумів відповідаю: Любов до дітей." В. О. Сухомлинський
"Розвиток життєвих компетентностей учнів на основі впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського"
№ | Суть принципу гуманізації навчально-виховного процесу | Педагогічні ідеї В.О.Сухомлинського |
1. | Знати дитину | «Щоб бути гуманним, потрібно знати душу дитини». «Знати здоров’я дитини, знати індивідуальні риси, її мислення, знати сильні і слабі сторони її розумового розвитку». «Вихователеві треба бути знавцем душі людини, яка формується». «Якомога глибше знати духовний світ дитини». |
2. | Любити дитину | «Мудра любов до дітей – вершина нашої педагогічної культури, думки й почуття». |
3. | Поважати дитину | «Справжня гуманість означає передусім справедливість як поєднання поваги з вимогливістю». «Поважати в кожному учневі людину , виявляти до нього гуманне ставлення». |
4. | Розуміти дитину | «Вчителеві треба розуміти світ Дитинства». «… розуміти її (дитини) думки, переживання», «джерела дитячих страждань, дитячого збентеження, озлоблення, байдужості». |
5. | Вірити в дитину | «Головне – віра в людину, вміння бачити хороше в ній». «Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця. Людина – неповторна». |
6. | Забезпечити розвиток дитини. | «В основу системи навчання треба покласти яскраву думку, живе слово і творчість дитини». «Справжня школа – це царство діяльної думки». «Ми не лише бачимо учня таким, яким він є, але й проектуємо розвиток його інтелекту, моральності, естетичної і емоційної культури». |
7. | Розвивати почуття власної гідності. | «У школі має панувати дух поваги до людської гідності». «Треба збудити людську гідність». «Я не вірю в успіх покарання, в якому є хоч крапля приниження людської гідності». |
8. | Зберегти здоров’я дитини. | «Зміцнити здоров’я людини в дитинстві, не допустити, щоб дитина вступала в юність кволою і млявою – це означає дати їй «всю повноту життєвих радощів». «… вся навчально-виховна робота пройнята турботою про здоров’я». «… запобігти розвиткові хвороби, зміцнити захисні сили організму». «Режим фізичної і розумової праці та відпочинку – дуже важлива умова міцного здоров’я». |
9. | Стати другом дитини. | «Учитель повинне стати другом дитини, пройнятися її інтересами, переживати її радощі і тривоги». |
10. | Захистити дитину. | «Школа святе місце гуманності, добра і правди». «Захистити дитину від духовної самотності». «Щоб захистити дитину від зла, подолати його і утвердити добро, треба бачити й розуміти минуле і уявляти майбутнє дитини, виразно накреслити перед собою ідеал виховання». |
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |